1 00:00:09,600 --> 00:00:12,760 RESOLUME: INTRODUCCIÓ PROTOCOLS DE CONTROL 2 00:00:13,320 --> 00:00:15,920 Parlarem sobre les preferències de Resolume. 3 00:00:17,320 --> 00:00:18,680 Si obrim Resolume, 4 00:00:19,320 --> 00:00:22,240 anem al menú "Arena", a "Preferences", 5 00:00:22,400 --> 00:00:23,760 i s'obre aquesta finestra. 6 00:00:24,360 --> 00:00:29,040 Tenim la pestanya "General", que no té més transcendència. 7 00:00:29,560 --> 00:00:33,360 La primera interessant que tenim és "Audio Preferences". 8 00:00:34,840 --> 00:00:39,080 Aquí configurem la nostra interfície de sortida d'àudio 9 00:00:39,120 --> 00:00:41,440 i la nostra interfície d'entrada d'àudio. 10 00:00:41,480 --> 00:00:45,040 En el cas que vulguem fer anàlisi d'àudio 11 00:00:46,600 --> 00:00:49,200 per sincronitzar algun paràmetre de Resolume 12 00:00:49,240 --> 00:00:51,080 des d'una font d'àudio externa, 13 00:00:51,120 --> 00:00:55,720 per exemple, que el músic ens enviï senyal d'àudio al nostre ordinador, 14 00:00:55,760 --> 00:01:00,440 mitjançant una targeta de so, seleccionant "Input Device" 15 00:01:01,440 --> 00:01:02,960 aconseguiríem entrar senyal. 16 00:01:03,680 --> 00:01:05,760 Aquí tenim l'"Output Device", 17 00:01:05,800 --> 00:01:08,880 en el cas que vulguem enviar sortida de so. 18 00:01:09,560 --> 00:01:11,200 Si despleguem aquesta pestanya, 19 00:01:11,240 --> 00:01:14,920 aquí hi tindrem totes les opcions que tinguem al nostre ordinador. 20 00:01:14,960 --> 00:01:18,680 Jo hi tinc una targeta de so Behringer connectada, que és aquesta, 21 00:01:19,240 --> 00:01:21,800 i selecciono l'"Output Device". 22 00:01:22,400 --> 00:01:24,640 Si us hi fixeu, aquí se'ns han activat coses. 23 00:01:24,680 --> 00:01:28,120 Tenim el "Master Output Channel", que són els canals 24 00:01:28,600 --> 00:01:31,400 pels quals disparem l'àudio de sortida. 25 00:01:31,800 --> 00:01:33,480 Aquesta targeta només té dos canals, 26 00:01:33,520 --> 00:01:38,400 per tant, només et dona l'opció de canal 1, canal 2 o "No Output". 27 00:01:38,840 --> 00:01:41,880 Si volem enviar so, ho tenim al canal 1 o canal 2. 28 00:01:43,360 --> 00:01:45,760 Aquí el "Preview" el tenim desactivat. 29 00:01:46,560 --> 00:01:50,040 El "Sample Rate", podem treballar a diferents, 30 00:01:50,080 --> 00:01:53,440 però aquest és correcte, 48.000 kHz. 31 00:01:54,760 --> 00:01:58,280 Aquí tenim l'"External Audio FFT Input", 32 00:01:58,920 --> 00:02:01,160 que és per on ens entraria el senyal d'àudio 33 00:02:01,200 --> 00:02:06,480 per poder analitzar-lo i sincronitzar paràmetres de Resolume. 34 00:02:07,080 --> 00:02:08,800 I aquí tenim el "Timecode". 35 00:02:08,880 --> 00:02:12,520 Aquestes dues entrades les tenim anul·lades 36 00:02:12,560 --> 00:02:15,520 perquè a l'"Audio Device" no hi tenim res seleccionat. 37 00:02:15,840 --> 00:02:20,120 Si jo selecciono el canal de la meva targeta de so, 38 00:02:21,360 --> 00:02:24,960 aquestes dues entrades s'activen i jo puc seleccionar 39 00:02:26,640 --> 00:02:30,000 que m'entri el senyal d'àudio extern pel canal 1 40 00:02:30,120 --> 00:02:32,440 i el "Timecode" pel canal 1. 41 00:02:36,200 --> 00:02:38,200 Després tenim les opcions de vídeo, 42 00:02:38,240 --> 00:02:42,600 que tampoc no tenen gaire profunditat. 43 00:02:42,960 --> 00:02:46,120 I aquí tenim altres opcions, les opcions de "MIDI", 44 00:02:54,200 --> 00:02:57,120 en les quals apareix la llista dels dispositius MIDI 45 00:02:57,160 --> 00:02:58,480 que tenim connectats. 46 00:02:58,560 --> 00:03:04,000 En aquest cas, jo tinc obert un software que es diu loopMIDI 47 00:03:06,760 --> 00:03:10,600 i apareix aquí a Resolume, loopMIDI. 48 00:03:11,320 --> 00:03:12,600 Si jo li poso un nom... 49 00:03:18,960 --> 00:03:21,280 No sé si apareixerà amb aquest nom a Resolume. 50 00:03:22,600 --> 00:03:23,600 No. 51 00:03:23,680 --> 00:03:28,040 Bé, des d'aquí podem activar els ports d'entrada i de sortida 52 00:03:28,280 --> 00:03:30,600 per al control MIDI de Resolume. 53 00:03:31,960 --> 00:03:36,600 Després tenim l'"OSC", que és un altre protocol de control. 54 00:03:36,760 --> 00:03:38,600 Aquí ens ofereix la informació 55 00:03:39,720 --> 00:03:41,920 per controlar Resolume a través d'OSC. 56 00:03:41,960 --> 00:03:44,680 Ens dona la IP i el port d'entrada. 57 00:03:45,640 --> 00:03:48,720 Si nosaltres volem enviar ordres OSC de sortida, 58 00:03:48,760 --> 00:03:50,240 ho activaríem per aquí. 59 00:03:51,720 --> 00:03:53,360 Després tenim el "DMX", 60 00:03:53,960 --> 00:03:56,800 que per aquí ens configurem els ports d'entrada DMX 61 00:03:56,840 --> 00:04:00,320 per poder controlar Resolume des de DMX. 62 00:04:00,360 --> 00:04:02,240 Per exemple, des d'una taula de llums. 63 00:04:02,280 --> 00:04:07,960 Així podem, per exemple, sincronitzar efectes de llums amb Resolume. 64 00:04:08,000 --> 00:04:11,040 Quan el tècnic de llums dispara una seqüència de llums, 65 00:04:11,080 --> 00:04:13,240 a la vegada, ens activa un vídeo de Resolume, 66 00:04:13,280 --> 00:04:15,920 o una seqüència de Resolume, o el que sigui. 67 00:04:17,280 --> 00:04:18,880 Després tenim "Defaults", 68 00:04:18,920 --> 00:04:23,360 que són les configuracions per defecte, 69 00:04:24,120 --> 00:04:26,760 el "Feedback" i "Registration". 70 00:04:27,040 --> 00:04:32,040 En cas de tenir llicència, des d'aquí la registres o l'anul·les. 71 00:04:38,000 --> 00:04:40,960 Per controlar Resolume des de dispositius externs, 72 00:04:41,080 --> 00:04:43,040 com hem vist a l'anterior vídeo, 73 00:04:43,360 --> 00:04:46,080 hem de tenir cadascun dels protocols 74 00:04:46,360 --> 00:04:49,160 d'entrada o de sortida activats a les preferències 75 00:04:50,120 --> 00:04:52,560 i, després, a la interfície de Resolume, 76 00:04:53,120 --> 00:04:57,600 podem aplicar diferents paràmetres amb aquests protocols de control. 77 00:04:57,920 --> 00:05:00,720 Tenim la pestanya "Shortcuts", 78 00:05:01,200 --> 00:05:04,080 que, si la cliquem, tenim diverses opcions. 79 00:05:04,240 --> 00:05:08,120 Si cliquem a "Edit Keyboard", tot el que es posa blau 80 00:05:08,200 --> 00:05:10,480 pot ser controlat des d'una tecla del teclat. 81 00:05:10,520 --> 00:05:13,480 Si seleccionem això i toquem una tecla, 82 00:05:16,600 --> 00:05:18,160 veiem com s'activa. 83 00:05:18,320 --> 00:05:20,360 Ara, cada vegada que toquem la "F", 84 00:05:20,400 --> 00:05:22,640 activaríem aquesta pestanya de Resolume. 85 00:05:23,400 --> 00:05:26,320 Tenim l'opció "MIDI", que seria el mateix. 86 00:05:26,840 --> 00:05:28,200 Mitjançant un teclat MIDI 87 00:05:28,240 --> 00:05:32,520 o un software que enviï notes MIDI o missatges de control MIDI, 88 00:05:32,560 --> 00:05:36,600 seleccionant la pestanya que volem que controli 89 00:05:36,880 --> 00:05:40,000 i enviant la nota, es controlaria. 90 00:05:40,760 --> 00:05:44,640 El mateix amb l'"OSC" o amb el "DMX". 91 00:05:45,240 --> 00:05:48,040 Aquí, per exemple, tinc un patch DMX fet 92 00:05:48,720 --> 00:05:51,160 per controlar Resolume des d'una taula de llums. 93 00:05:53,440 --> 00:05:57,120 El control "OSC" el veurem en un altre vídeo 94 00:05:57,160 --> 00:05:58,600 amb més profunditat. 95 00:05:58,640 --> 00:06:00,840 I el control MIDI, al final, només depèn 96 00:06:00,880 --> 00:06:02,840 de tenir un controlador MIDI 97 00:06:02,880 --> 00:06:04,840 o enviar MIDI des d'un altre software, 98 00:06:05,080 --> 00:06:07,480 que també ho gravaré en algun vídeo.