1
00:00:09,600 --> 00:00:12,760
RESOLUME:
INTRODUCCIÓ PROTOCOLS DE CONTROL
2
00:00:13,320 --> 00:00:15,920
Parlarem
sobre les preferències de Resolume.
3
00:00:17,320 --> 00:00:18,680
Si obrim Resolume,
4
00:00:19,320 --> 00:00:22,240
anem al menú "Arena",
a "Preferences",
5
00:00:22,400 --> 00:00:23,760
i s'obre aquesta finestra.
6
00:00:24,360 --> 00:00:29,040
Tenim la pestanya "General",
que no té més transcendència.
7
00:00:29,560 --> 00:00:33,360
La primera interessant que tenim
és "Audio Preferences".
8
00:00:34,840 --> 00:00:39,080
Aquí configurem la nostra interfície
de sortida d'àudio
9
00:00:39,120 --> 00:00:41,440
i la nostra interfície
d'entrada d'àudio.
10
00:00:41,480 --> 00:00:45,040
En el cas que vulguem fer
anàlisi d'àudio
11
00:00:46,600 --> 00:00:49,200
per sincronitzar
algun paràmetre de Resolume
12
00:00:49,240 --> 00:00:51,080
des d'una font d'àudio externa,
13
00:00:51,120 --> 00:00:55,720
per exemple, que el músic ens enviï
senyal d'àudio al nostre ordinador,
14
00:00:55,760 --> 00:01:00,440
mitjançant una targeta de so,
seleccionant "Input Device"
15
00:01:01,440 --> 00:01:02,960
aconseguiríem entrar senyal.
16
00:01:03,680 --> 00:01:05,760
Aquí tenim l'"Output Device",
17
00:01:05,800 --> 00:01:08,880
en el cas que vulguem
enviar sortida de so.
18
00:01:09,560 --> 00:01:11,200
Si despleguem aquesta pestanya,
19
00:01:11,240 --> 00:01:14,920
aquí hi tindrem totes les opcions
que tinguem al nostre ordinador.
20
00:01:14,960 --> 00:01:18,680
Jo hi tinc una targeta de so
Behringer connectada, que és aquesta,
21
00:01:19,240 --> 00:01:21,800
i selecciono l'"Output Device".
22
00:01:22,400 --> 00:01:24,640
Si us hi fixeu,
aquí se'ns han activat coses.
23
00:01:24,680 --> 00:01:28,120
Tenim el "Master Output Channel",
que són els canals
24
00:01:28,600 --> 00:01:31,400
pels quals disparem
l'àudio de sortida.
25
00:01:31,800 --> 00:01:33,480
Aquesta targeta només té dos canals,
26
00:01:33,520 --> 00:01:38,400
per tant, només et dona l'opció
de canal 1, canal 2 o "No Output".
27
00:01:38,840 --> 00:01:41,880
Si volem enviar so,
ho tenim al canal 1 o canal 2.
28
00:01:43,360 --> 00:01:45,760
Aquí el "Preview"
el tenim desactivat.
29
00:01:46,560 --> 00:01:50,040
El "Sample Rate",
podem treballar a diferents,
30
00:01:50,080 --> 00:01:53,440
però aquest és correcte, 48.000 kHz.
31
00:01:54,760 --> 00:01:58,280
Aquí tenim
l'"External Audio FFT Input",
32
00:01:58,920 --> 00:02:01,160
que és per on ens entraria
el senyal d'àudio
33
00:02:01,200 --> 00:02:06,480
per poder analitzar-lo i sincronitzar
paràmetres de Resolume.
34
00:02:07,080 --> 00:02:08,800
I aquí tenim el "Timecode".
35
00:02:08,880 --> 00:02:12,520
Aquestes dues entrades
les tenim anul·lades
36
00:02:12,560 --> 00:02:15,520
perquè a l'"Audio Device"
no hi tenim res seleccionat.
37
00:02:15,840 --> 00:02:20,120
Si jo selecciono el canal
de la meva targeta de so,
38
00:02:21,360 --> 00:02:24,960
aquestes dues entrades s'activen
i jo puc seleccionar
39
00:02:26,640 --> 00:02:30,000
que m'entri el senyal
d'àudio extern pel canal 1
40
00:02:30,120 --> 00:02:32,440
i el "Timecode" pel canal 1.
41
00:02:36,200 --> 00:02:38,200
Després tenim les opcions de vídeo,
42
00:02:38,240 --> 00:02:42,600
que tampoc no tenen
gaire profunditat.
43
00:02:42,960 --> 00:02:46,120
I aquí tenim altres opcions,
les opcions de "MIDI",
44
00:02:54,200 --> 00:02:57,120
en les quals apareix la llista
dels dispositius MIDI
45
00:02:57,160 --> 00:02:58,480
que tenim connectats.
46
00:02:58,560 --> 00:03:04,000
En aquest cas, jo tinc obert
un software que es diu loopMIDI
47
00:03:06,760 --> 00:03:10,600
i apareix aquí a Resolume, loopMIDI.
48
00:03:11,320 --> 00:03:12,600
Si jo li poso un nom...
49
00:03:18,960 --> 00:03:21,280
No sé si apareixerà
amb aquest nom a Resolume.
50
00:03:22,600 --> 00:03:23,600
No.
51
00:03:23,680 --> 00:03:28,040
Bé, des d'aquí podem activar
els ports d'entrada i de sortida
52
00:03:28,280 --> 00:03:30,600
per al control MIDI de Resolume.
53
00:03:31,960 --> 00:03:36,600
Després tenim l'"OSC",
que és un altre protocol de control.
54
00:03:36,760 --> 00:03:38,600
Aquí ens ofereix la informació
55
00:03:39,720 --> 00:03:41,920
per controlar Resolume
a través d'OSC.
56
00:03:41,960 --> 00:03:44,680
Ens dona la IP i el port d'entrada.
57
00:03:45,640 --> 00:03:48,720
Si nosaltres volem enviar
ordres OSC de sortida,
58
00:03:48,760 --> 00:03:50,240
ho activaríem per aquí.
59
00:03:51,720 --> 00:03:53,360
Després tenim el "DMX",
60
00:03:53,960 --> 00:03:56,800
que per aquí ens configurem
els ports d'entrada DMX
61
00:03:56,840 --> 00:04:00,320
per poder controlar Resolume
des de DMX.
62
00:04:00,360 --> 00:04:02,240
Per exemple,
des d'una taula de llums.
63
00:04:02,280 --> 00:04:07,960
Així podem, per exemple, sincronitzar
efectes de llums amb Resolume.
64
00:04:08,000 --> 00:04:11,040
Quan el tècnic de llums
dispara una seqüència de llums,
65
00:04:11,080 --> 00:04:13,240
a la vegada, ens activa
un vídeo de Resolume,
66
00:04:13,280 --> 00:04:15,920
o una seqüència de Resolume,
o el que sigui.
67
00:04:17,280 --> 00:04:18,880
Després tenim "Defaults",
68
00:04:18,920 --> 00:04:23,360
que són les configuracions
per defecte,
69
00:04:24,120 --> 00:04:26,760
el "Feedback" i "Registration".
70
00:04:27,040 --> 00:04:32,040
En cas de tenir llicència,
des d'aquí la registres o l'anul·les.
71
00:04:38,000 --> 00:04:40,960
Per controlar Resolume
des de dispositius externs,
72
00:04:41,080 --> 00:04:43,040
com hem vist a l'anterior vídeo,
73
00:04:43,360 --> 00:04:46,080
hem de tenir cadascun dels protocols
74
00:04:46,360 --> 00:04:49,160
d'entrada o de sortida
activats a les preferències
75
00:04:50,120 --> 00:04:52,560
i, després,
a la interfície de Resolume,
76
00:04:53,120 --> 00:04:57,600
podem aplicar diferents paràmetres
amb aquests protocols de control.
77
00:04:57,920 --> 00:05:00,720
Tenim la pestanya "Shortcuts",
78
00:05:01,200 --> 00:05:04,080
que, si la cliquem,
tenim diverses opcions.
79
00:05:04,240 --> 00:05:08,120
Si cliquem a "Edit Keyboard",
tot el que es posa blau
80
00:05:08,200 --> 00:05:10,480
pot ser controlat
des d'una tecla del teclat.
81
00:05:10,520 --> 00:05:13,480
Si seleccionem això
i toquem una tecla,
82
00:05:16,600 --> 00:05:18,160
veiem com s'activa.
83
00:05:18,320 --> 00:05:20,360
Ara, cada vegada que toquem la "F",
84
00:05:20,400 --> 00:05:22,640
activaríem aquesta pestanya
de Resolume.
85
00:05:23,400 --> 00:05:26,320
Tenim l'opció "MIDI",
que seria el mateix.
86
00:05:26,840 --> 00:05:28,200
Mitjançant un teclat MIDI
87
00:05:28,240 --> 00:05:32,520
o un software que enviï notes MIDI
o missatges de control MIDI,
88
00:05:32,560 --> 00:05:36,600
seleccionant la pestanya
que volem que controli
89
00:05:36,880 --> 00:05:40,000
i enviant la nota, es controlaria.
90
00:05:40,760 --> 00:05:44,640
El mateix amb l'"OSC" o amb el "DMX".
91
00:05:45,240 --> 00:05:48,040
Aquí, per exemple,
tinc un patch DMX fet
92
00:05:48,720 --> 00:05:51,160
per controlar Resolume
des d'una taula de llums.
93
00:05:53,440 --> 00:05:57,120
El control "OSC" el veurem
en un altre vídeo
94
00:05:57,160 --> 00:05:58,600
amb més profunditat.
95
00:05:58,640 --> 00:06:00,840
I el control MIDI,
al final, només depèn
96
00:06:00,880 --> 00:06:02,840
de tenir un controlador MIDI
97
00:06:02,880 --> 00:06:04,840
o enviar MIDI
des d'un altre software,
98
00:06:05,080 --> 00:06:07,480
que també ho gravaré en algun vídeo.